Brist på logistik i stockholmskulturen

I dag invgides PRIDE, ett av Stockholms största kulturarrangemang och som avslutas med den stora paraden.  På fredag startar Stockholm Music & Arts på Skeppsholmen och på söndag kröns veckan med Cornelisdagen på Södra Teatern. Jag kan för mitt liv inte förstå att tre kulturarrangemang i Stockholm skall krocka och ligga omlott. Någon sa att det är ju olika publik det handlar om. Nej så är det givetvis inte, även HBT människor gillar Music&Art, Cornelis mm och det finns egentligen ingen anledning att slåss om publiken för något av arrangemangen.

PRIDE ligger ungefär samma vecka varje år, alltså skulle Music & Arts kunnat läggas en vecka tidigare, det skulle ge utrymme för musik- och kulturätare att kunna slippa göra val som kanske inte känns så bekväma. Själv valde jag bort Music & Arts till förmån för PRIDE där jag i år är volontär. Anmälde mig till den andra festivalen också men tycker att volontärsidan skötts amatörmässigt.

För min egen del blir det PRIDE, Cornelis och Hässelby Folkmusikfestival som väljs. Tre arrangemang som jag tycker sköts oerhört proffsigt och jag sväljer det beska pillret att jag missar några av mina favoriter, som Patti Smith, Marianne Faithfull, Ane Brun och Buffy Saine-Marie.

Till nästa sommar får man bara hoppas att logistiken är bättre än i år.

 

Nystart Ekonomi och JobbSR AftonbladetExpressenSVDDNSVTTV4  Nyheterna Alliansfritt SverigeNewsmill

Kommentera

