Tillhör du gruppen efter 1980 inom vanvården

Eftersom jag är en anarkist och föga lättyglad antar jag att min uppmaning till er som ingår i gruppen 1980-2000 inte faller myndigheter och politiker i smaken. Men å andra sidan jag är vare sig myndighet eller politiker och det är troligt skönt när man skriver och tycker fritt.

Min uppmaning är att även om det blir avslag bör du som ingår i gruppen 1980-2000 skicka in ansökning om ersättning. Alla handlingar måste diarieföras det innebär att det också bli statistik på hur stor den gruppen kan vara. Så även om ni inte ingår i ersättningen, blir det en karta på hur läget ser ut. När det gäller dagens ungdomar- och barn familjer, tycker jag ni skall maila och skriva till socialdepartementet om hur ni upplever att det sociala systemet fungerar. Det är samma sak där alla mail måste diarieföras och om det droppar tillräckligt på stenen så urholkas den. I det här fallet kanske styrande politiker inser att man måste göra något åt den nuvarande lagstiftningen inom Barn- och Familjevård i Kommunerna.

Det är ju Nationaldag och Svenska Flaggans Dag och vad passar bättre än att mana till civil olydnad denna dag.

6 svar till “Tillhör du gruppen efter 1980 inom vanvården

  1. bra skrivet Anne! kram på dej… ps håller helt o fullt med!

  2. Ingrid Jansson

    Hej Anne jag tycker inte som du. jag unnar alla som får sin ersättning att få den. Jag tycker att gruppen 1980 och senare kan söka ersättning utan denna missunsamhet.

    • de som söker efter 1980 får en ingen ersättning det är ett sätt att visa hur stor gruppen är. Ja unnar alla som får ersättning men vägrar erkänna att 1980-2000 skulle hamna i ett glapp. det handlar inte om missunnsamhet, det handlar om att visa hur stor gruppen är så att politiker och beslutsfattare tvingas ta tag i frågorna

  3. Inte fören journalister tar upp det hela vaknar de.Men okej att alla bäckar smo gör en hel ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,. Bra om var och en gör saker den är bra po efter sin förmoga.

  4. en enda anledning till att man inte tar den gruppen…det är att dom fortfarande kan jobba..inte sjutton vill man att vad dom har fantiserat ihop kommer på papper…stå på er

Lämna en kommentar